Cilj ove edukacije je prikazati kako se nositi s odlukama sustava s kojima nismo zadovoljni, kako ih pobijati, koji su mehanizmi pravne zaštite i koliko je očekivano trajanje postupaka (uključujući i troškove). Na edukaciji će biti prikazane studije slučaja, odnosno primjeri u kojima su korisnici uspješno zaštitili svoja prava, što bi trebalo motivirati sve dionike da donose kvalitetne i na regulativi utemeljene odluke.
DATUM: 22.5.2020.
TRAJANJE: 9:00 – 16:00 sati
FORMAT: USAVRŠAVANJE U JAVNOJ NABAVI (WEBINAR)
BODOVI: DA – 8 bodova za obnovu certifikata javne nabave
ŠTO JE CILJ USAVRŠAVANJA?
Opće je poznata činjenica da je Hrvatska pristupanjem Europskoj uniji dobila alokaciju od 11,69 milijardi eura iz Europskih strukturnih investicijskih fondova. Za dobivanje mogućnosti iskorištavanja te alokacije, Hrvatska je morala uspostaviti sustav upravljanja i kontrole, stoga je uspostavljen po jedan sustav za svaki operativni program.
Javnosti je upoznata sa činjenicom da sustavi nisu efikasni i da često krše prava korisnika, a najčešće su situacije kašnjenja u obradi projektnih prijava u okviru postupka dodjele bespovratnih sredstava ili obrade zahtjeva za nadoknadom sredstava u okviru provedbe projekata.
Osim toga, položaj strana u ugovoru om dodjeli bespovratnih sredstava nije koordiniran jer su tijela u sustavu uvijek u jačem položaju u odnosu na korisnika. Zbog toga se u praksi često događaju situacije u kojima korisnici bivaju penalizirani za najmanje pogreške, dok sustavi dosad nisu snosili odgovornost za nepoštovanje ugovornih odredbi.
Budući da ulazimo u sam kraj financijske perspektive 2014. – 2020. porasla je stopa ugovorenosti alokacije ESIF-a, što znači da je trenutačno u provedbi velik broj projekata. Kao jedan od najvećih problema u provedbi identificiran je visok rizik od nepravilnosti koju tijela u sustavu mogu utvrditi u provedbi projekata korisnika te izvršiti penalizaciju u obliku financijske korekcije. Nerijetko se događa da tijela o istom pitanju imaju potpuno različita mišljenja ili da sustavi upravljanja i kontrole drugačije tumače pojedina pitanja od revizora, što izaziva pravnu nesigurnost i negativno utječe na provedbu projekata i rezultate.
Specifičnosti pravnog okvira i ugovornih odredbi ESIF-a otežavaju prijaviteljima i korisnicima pristup pravnoj zaštiti u slučaju odluka tijela u sustavu kojima nisu zadovoljni, a sami korisnici slabo su upoznati s mogućnostima koje su im na raspolaganju u slučajevima u kojima žele preispitati odluke tijela u sustavu s kojima nisu zadovoljni.
SADRŽAJ USAVRŠAVANJA
Sadržaj edukacije obuhvatit će prikaz i objašnjenje svih relevantnih informacija o mogućnosti zaštite prava prijavitelja i korisnika fondova EU-u u odnosu na odluke tijela u sustavima upravljanja i kontrole, a posebno:
- pravni okvir koji propisuje mogućnost pravne zaštite
- specifičnosti pravnog okvira koji regulira Europske strukturne i investicijske fondove i utjecaj na mogućnost zaštite prava dionika u postupku pripreme i provedbe projekata
- pregled akata koji se donose u okviru pojedinih operativnih programa i mogućnosti zaštite prijavitelja i korisnika
- prikaz radnji koje je moguće poduzeti s ciljem zaštite prava u svim fazama projektnog ciklusa
- prikaz studija slučaja i mogućnosti zaštite prava
- pregled zakonodavnog okvira koji je u primjeni
KOME JE NAMIJENJENO USAVRŠAVANJE?
Usavršavanje je namijenjeno svima onima koji koriste fondove EU-a nevezano za sektor iz kojega dolaze: od faze prijave projekata, postupka dodjele (administrativna provjera, evaluacija i ugovaranje) do provedbe projekta, odnosno ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, a koji žele saznati kako pobijati odluke tijela u sustavima upravljanja i kontrole koje smatraju neodgovarajućima.
TKO ĆE VODITI EDUKACIJU?
gđa. Ariana Vela
ARIANA VELA je jedna od vodećih hrvatskih konzultantica za EU fondove, strateško planiranje, pripremu i provedbu projekata. Kroz više od 16 godina iskustva uspješno je provela preko 500 projekata s vrijednošću portfelja od više od dvije milijarde eura te mentorirala izradu više od 200 projekata. U svojoj je karijeri radila s predstavnicima javnog, poslovnog i civilnog sektora, a specijalizirala se za velike infrastrukturne projekte, rješavanje kompleksnih problema u provedbi projekata u segmentu građevinskih radova, nadzora i praćenja dinamičkih i financijskih planova, strateško pozicioniranje i planiranje projekata u odnosu na opcije financiranja, financijsko upravljanje projektima i novčani tok projekata, javnu nabavu, kao i rješavanje nepravilnosti i izbjegavanje financijskih korekcija. Osnivačica je prvog hrvatskog portala o EU fondovima (eu-projekti.info) i vlasnica prvog hrvatskog učilišta o fondovima EU – Učilišta EU PROJEKTI. Bila je jedna od ključnih stručnjakinja Hrvatskih cesta u pripremi najvećeg hrvatskog projekta financiranog iz fondova EU – Cestovna povezanost s Južnom Dalmacijom te je imenovana voditeljicom EU financiranja projekta.
Tomislav Sadrić
TOMISLAV SADRIĆ odvjetnik je zaposlen u renomiranome odvjetničkom društvu specijaliziran za rješavanje sporova, s fokusom na sektor financijskih usluga, energetike i transporta. Zastupa klijente u složenim sudskim postupcima pred trgovačkim sudovima te također često savjetuje klijente iz područja prava javne nabave. Autor je nekoliko stručnih članaka iz područja trgovačkog prava, a posebnu je pažnju posvetio izučavanju pravnog okvira i mogućnosti pravne zaštite u segmentu projekata financiranih iz fondova EU-a.
TRAJANJE I METODA ODRŽAVANJA
Usavršavanje traje 8 školskih sati i provodi se u formatu webinara. Metoda održavanja uključuje:
- Predavanje
- Prezentacijske materijale koji se dostavljaju polaznicima
- Studije slučaja
- Praktične vježbe temeljene na studijama slučaja
- Rasprave
- Pitanja i odgovore o konkretnim projektima koje polaznici provode u praksi
Učilište EU PROJEKTI koristi Zoom platformu kojoj polaznici jednostavno pristupaju bez potrebe za preuzimanjem aplikacije na svoja računala. Detaljne upute o tome kako sudjelovati na webinarima Učilišta EU PROJEKTI možete naći ovdje.
ZAŠTO IZABRATI UEP?
Učilište EU PROJKTI – Usatnova za obrazovanje odraslih prva je i jedina obrazovna ustanova na području regije koja se bavi edukacijom u poju fondova EU-a, projektnog menadžmenta, javne nabave i strateškog planiranja. Rad UEP-a utemeljen je na gotovo dvadesetogodišnjoj praksi stručnjaka koji ove poslove rade svakodnevno.
Posebne dobrobiti educiranja na UEP-u:
- Učenje od stručnjakinja koje su pripremile i provele više od 500 projekata te mentorirale pripremu više od 200 projekata
- Educirale smo više od 9.500 polaznika iz svih sektora
- Rad utemeljen na konkretnim primjerima iz prakse i studijama slučaja
- Praktične vježbe sastavni su dio svake edukacije, kao i odgovori na konkretna pitanja polaznika
- UEP je u vlasništvu jedne od najuspješnijih konzultantskih tvrtki u području fondova EU-a i javne nabave (AVELANT d.o.o.) s portfeljem projekata u vrijednosti većoj od 5 milijardi eura
- AVELANT je uključen u izradu Nacionalne razvojne strategije Hrvatska 2030 u segmentu pripreme baze velikih projekata za financijsko razdoblje 2021. – 2027.
- Osnovali smo prvi hrvatski portal o fondovima EU-a (eu-projekti.info) 2012. godine.
CIJENA I NAČIN PLAĆANJA
Kotizacija za sudjelovanje jedne osobe u programu jest 1.380,00 kn po osobi plativo po predračunu. Učilište EU PROJEKTI nije u sustavu PDV-a, stoga je cijena konačna! Za više polaznika iz iste organizacije te za naše prethodne polaznike odobravamo 15% popusta!
U cijenu su uključeni:
- Održavanje webinara (usavršavanja)
- 8 bodova za obnovu certifikata javne nabave
- Stručno individualno savjetovanje tijekom programa
- Nastavni materijali u elektronskoj formi
- Praktične vježbe i primjeri iz prakse (studije slučaja)
- Dodatni materijali u elektroničkoj formi
- Potvrda o sudjelovanju
- 15% popusta na sljedeće edukacije Učilišta
Kako se prijaviti?
Za prijavu je potrebno ispuniti prijavnicu i poslati ju na e-mail adresu: info@uep.hr. Nakon primljenog predračuna potrebno je uplatiti iznos kotizacije na račun broj: HR5223400091110691294 kod PBZ d.d. uz oznaku plaćanja “Za edukaciju” i poziv na broj predračuna.
Detaljne informacije možete pronaći u sljedećim dokumentima:
– Raspored rada
– Prijavnica
Veselimo se našem zajedničkom radu!